Dag 16 - Trip to Chicago - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van ellenbrakke - WaarBenJij.nu Dag 16 - Trip to Chicago - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van ellenbrakke - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Trip to Chicago

Blijf op de hoogte en volg

26 Juni 2015 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Afgelopen week een ontzettend drukke week gehad! Een week vol leuke dingen, maar ook weer een hoop stress en chaos! Maar eerst onze trip naar Chicago..!

We hebben een geweldige tijd gehad! Wat een prachtige stad is Chicago! Afgelopen zondag hebben we meteen na mijn shift onze tassen ingepakt, gegeten en zijn we naar de bus gebracht door één van onze huisgenoten! We hebben gereisd met de Mega Bus, en deze bus was MEGA te laat;)! Anderhalf uur nadat we eigenlijk zouden vertrekken kwam de bus eindelijk aan, en gelukkig ging de reis daarna voorspoedig. Om 4am waren we in ons hotel en daar hebben we allebei in een tweepersoonsbed geslapen, heerlijk zoveel ruimte.. Jasper zei dat hij zijn bed mee zou nemen in zijn rugzak, maar ik heb hier in het huis waar we nu wonen nog steeds niks gezien.. Haha..

De twee dagen in Chicago waren erg vol en volgens mijn stappenteller hebben we de eerste dag zo'n 40.000 stappen gelopen. Dat was te merken aan de blaren, oeps.. Natuurlijk zijn we de dag met een Starbucks begonnen en daarna hebben we een de skyline bekeken vanaf Navy Pier, erg mooi! Jammer dat het de eerste dag wat regenachtig was, maar we hebben op kunnen drogen in het Art Museum! Ja zeker, ondanks dat ik normaal niet echt van de musea ben.. Ik moet zeggen dat dit een prachtig museum was en dat de kunst me erg aansprak!

We hebben de mooiste dingen uitgezocht om te bezichtigen deze twee dagen. The Bean, The Architectural Boattour en de Skydeck. Dat laatste was trouwens nog behoorlijk spannend, want de wachtrij om naar boven te kunnen en Chicago van bovenaf te kunnen zien was anderhalf uur! En we moesten binnen 3 uur bij onze bus zijn, anders zou deze zonder ons vertrekken. Maar gelukkig hebben we het gered! We hebben prachtige foto's kunnen maken en genoten van het uitzicht dat we hadden. We hebben zelfs 103 etages boven de grond gestaan op een glazen bodem, prachtig, maar niet geschikt voor mensen met hoogtevrees..

Eenmaal terug in Ann Arbor stond ons de dag daarna weer een hoop gezeur over ons visum te wachten. Pfff, we hebben weer een aantal keer tot 10 moeten tellen.. Voor ons vertrek (in Nederland) hebben Jasper en ik aangegeven dat de einddatum op ons formulier niet klopte, maar toen werd ons verzekerd dat het allemaal prima kon en dat het geen problemen op zou leveren. Bij aankomst in Ann Arbor werd ons door de International Office echter iets anders verteld. We mogen namelijk niet meer werken na de einddatum op ons formulier. Dat wil zeggen dat als de formulieren die we hebben ingeleverd niet worden goedgekeurd we na aanstaande dinsdag niets meer kunnen. Dat zou erg vervelend zijn want we willen graag tot het einde van onze stage doorwerken! Dus nog een paar spannende dagen en dan weten we waar we aan toe zijn:)!

Ondanks alle stress en frustraties die dit oplevert hebben we het nog steeds naar onze zin. Tot nu toe heb ik 9 Amerikaanse baby's op de wereld mogen zetten! De meeste bevallingen gaan gelukkig goed en de feedback die ik krijg van de verloskundigen is positief!

Afgelopen week heb ik onze huisgenoten getrakteerd op Nederlandse pannenkoeken, op de foto is het resultaat te zien. Na 1 kilo meel, 2 liter melk, 10 eieren, spek, ui, kaas, appel en een snufje zout en anderhalf uur pannenkoeken bakken waren de pannenkoeken zo op, dus ik denk dat dat genoeg zegt:)..

Het is ongelofelijk hoe snel de tijd gaat, nog maar 2 weken en dan zit de stage er al weer op. Ik hoef nog maar 5 diensten op de verloskamer te werken en 2 dagen in de polikliniek.. Zo raar! Maar aan de andere kant ook erg fijn om in het vooruitzicht te hebben dat ik weer richting huis kan:).. Ook daar zijn een hoop veranderingen gaande en ik mis een hoop op dit moment.. Maar dat is tijd die ik zodra ik terug ben uit Amerika dubbel en dwars in kan halen!

Ik zal wat foto's van onze trip naar Chicago uploaden zodat jullie een impressie hebben hoe mooi het daar is! Aankomend weekend hebben we vrij en het is dan The 4th of July, tijd voor een FEESTJE:):)!! We zijn nog aan het nadenken of we in Ann Arbor willen blijven of dat we toch een nachtje naar Detroit gaan. We gaan het in ieder geval vieren met een andere Nederlandse jongen die we hier een aantal weken geleden hebben ontmoet, erg leuk! En bovendien gaan we zondag 5 juli naar een Tigers game (baseball)..

Het is tijd om naar bed te gaan! Ik mis jullie en ben blij dat ik jullie over (volgens Roel) 17 nachten al weer zie:)! Dikke kus en knuffel voor jullie allemaal! Ik hou van jullie..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ann Arbor

Actief sinds 05 Juni 2015
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 2568

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: