Day 3 - First day in hospital and clinic - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van ellenbrakke - WaarBenJij.nu Day 3 - First day in hospital and clinic - Reisverslag uit Ann Arbor, Verenigde Staten van ellenbrakke - WaarBenJij.nu

Day 3 - First day in hospital and clinic

13 Juni 2015 | Verenigde Staten, Ann Arbor

Wauw! The hospital is awesome!
Afgelopen donderdag mijn eerste dag op de verloskamers gehad en het was ontzettend gaaf! Eindelijk de kans om mijn scrubs aan te kunnen:)!
Ik heb meteen een hele mooie badbevalling mogen begeleiden, wat had deze baby ineens haast! Maar alles is goed met moeder en kind.
Er werken hele leuke verloskundigen en ze willen een hoop weten over hoe het er in Nederland aan toe gaat in de thuissituatie.
Mijn Engels is inmiddels redelijk opgekrikt en ik kan mezelf prima redden tijdens de gesprekken met collega's en cliënten.
De eerste 12 uur werken ging erg snel voorbij en het was super!

Gisteren mijn eerste dag in de polikliniek gehad. Ook dit wat erg leuk.
De zorg die de zwangeren krijgen is bijna hetzelfde als in Nederland.
De meeste grote dingen zoals opbouw van een consult en dergelijke zijn hetzelfde. Al hebben de Amerikanen wel een andere kijk op een hoop zaken die de zwangerschap zelf betreffen.
In de afgelopen week ben ik al een heleboel verschillen en overeenkomsten tegengekomen, en het is erg leuk om hier over te discussiëren met de verloskundigen!
Ik ben benieuwd wat de komende weken nog gaan brengen.

Het is ongelofelijk dat de eerste week al voorbij is en dat we nog maar 4 weken in Ann Arbor zullen zijn. Jammer dat de tijd zo snel voorbij vliegt, maar aan de andere kant is het ook heel erg fijn dat we weer een stukje dichter bij onze terugreis zijn.. Dat geeft soms best een dubbel gevoel..
Maar we komen deze 4 weken zeker door, er is genoeg te doen zowel in The States als in Nederland;)!

In juni is er hier in de stad een festival, er zijn een hoop films te zien in de buitenlucht (net als in de film:)) en daar gaan we vanavond maar eens een kijkje nemen!
Ons eerste feestje hebben we afgelopen nacht gehad! Een echt studentenfeest met de rode cups en een hoop gezellige mensen, kletsen en dansen! Het was geweldig! Maar wel erg laat! Dus nu de rest van de dag maar rustig aan doen en dadelijk een grote koffie bij de Star Bucks nemen!

De komende week staan er flink wat diensten op het programma! Dus ook deze week zal waarschijnlijk voorbij vliegen!

Als ik de tijd heb zal ik jullie weer een keer updaten deze week!
Fijne avond allemaal en tot snel!
Dikke kus en knuffel

• 13 Juni 2015 - 20:25

Ben En Nella:

Lieve Ellen,
    Wat heb je daar een gave tijd, zeg! Een grote ervaring voor je om mee te maken hoe het daar gaat. Dit neemt straks niemand meer van je af. Genieten he, en af en toe een feestje tussendoor...... Dat hoort er ook bij! We vinden het echt leuk voor je dat je dit kunt mee maken. We kunnen ons voorstellen dat het af en toe wel wat dubbel is. Het is daar geweldig maar wat thuis op je wacht, daar kun je ook naar verlangen. Maar de weken vliegen voorbij en zeker met de lange diensten die je hebt. Wel erg lang hoor, 12 uur achter elkaar werken. Maar daar zul je ook wel aan wennen. Nou lieve Ellen, heel veel plezier daar en we hopen dat je er ook veel van opsteekt. Je komt straks met een rijke ervaring weer terug!!
    Hier gaat alles gelukkig ook goed! Heel dankbaar dat het met Ben ook zo goed gaat!
    Van hem moet je ook de allerliefste groeten hebben en een hele dikke knuffel.
    We zijn weer benieuwd naar het volgende verslag. Leuk om je zo te volgen!

Liefs,
    Nella

• 15 Juni 2015 - 16:58

Esther:

GEWELDIG om te lezen hoe het daar met je gaat!

Hier vliegt de tijd ook voorbij, we hebben je gisteren gemist met het familie etentje maar dat is bijzaak haha.

Heel veel plezier en GENIET!

Liefs, Xxx